اولین نمایشگاه شهر روبات ها ی کشور، ویژه کودکان و نوجوانان در استان یزد


کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان یزد با همکاری نمایندگی رسمی شرکت هوشمند افزار در استان یزد، اولین نمایشگاه شهر روبات ها در کشور را در محل مرکز تجربیات فرهنگی هنری برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی کانون استان یزد، اولین نمایشگاه شهر روبات ها در کشور، ساعت 10 صبح روز یکشنبه 16/8/89 با حضور علیرضا جلالی، مدیر کانون استان یزد و جمعی از مسئولین در محل مرکز تجربیات کانون افتتاح شد.


این نمایشگاه که تا روز پنج شنبه 20/8/89 پذیرای دانش آموزان و مسئولین مدارس استان می باشد، شامل محصولات آموزشی روباتیک از کمپانی های ROBOTISو KAIMAXکشور کره جنوبی (بزرگترین تولید کنندگان روبات های آموزش در جهان) با طرح درس های مدون و برنامه آموزشی برای سطوح مختلف شامل طرح درس، بودجه بندی و 14جلد کتاب می باشد. روبات های شرکت کننده در این نمایشگاه، شامل روبات های هوشمند ( مانع یاب، فوتبالیست و جنگجو)، اکشن (دارای حرکت) و فیگور (ثابت) می باشند و جالبتر اینکه آنها در شهری زندگی میکنند که پارک، باغ وحش، خیابان و کلی چیزهای دیدنی دیگر دارد.


هدف از برگزاری این نمایشگاه، هوشمند نمودن دنیای اطراف با معرفی علم روباتیک به صورت شهودی و آشنایی علاقمندان از نزدیک با انواع روبات های آموزشی، صنعتی و مسابقه ای و همچنین تلاش برای پیشرفت ایران عزیز و به ویژه استان یزد در راه رسیدن به سطح کشورهای بزرگ دنیا در زمینه علم روباتیک می باشد.


گفتنی است در بخش جنبی این نمایشگاه نیز، کارگاه های متعدد ساخت روبات برای کودکان و نوجوانان بازدید کننده در نظر گرفته شده که روزانه بین 4 الی 5 روبات توسط هنرجویانی که از قبل آموزش دیده اند، تولید شده و به نمایش عموم گذاشته می شود.
مدیر کانون استان یزد در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، ضمن تشکر از برگزارکنندگان اعلام کرد، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان یزد این آمادگی را دارد تا با تمامی گروه هایی که توانایی ارائه خدمات مناسب به کودکان و نوجوانان را دارند، همکاری نمایند. این همکاری با اعضای پارک علم و فن آوری استان و بنیاد علمی نخبگان، با توجه و تعامل بیشتری صورت خواهد گرفت.


خانم حیدری، مدیر نمایندگی هوشمند افزار در استان یزد و مسئول برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با روابط عمومی کانون استان یزد گفت : "من با علم روباتیک در همان سال های اول دانشگاه آشنا شدم و پس از شرکت در چند مسابقه روباتیک و همچنین همکاری در برگزاری مسابقات استانی و کشوری روباتیک فعالیت خود را آغاز نمودم و پس از فراغت از تحصیل سعی کردم تا این علم را در استان محل تحصیل خود ترویج دهم. برای همین از جهتی نو و متفاوت، آموزش روباتیک را برای بچه های 4 ساله، علی رغم غیر قابل باور بودن شروع کردم که تاکنون نیز بسیار موفقیت آمیز بوده و خانواده هایی که کودکانشان را به این کلاس ها آوردند، در بارور شدن خلاقیت کودکانشان در شگرف ماندند."
گفتنی است، فاطمه حیدری متولد اول اسفند 1364 و کارشناس کامپیوتر نرم افزار می باشد که در کارنامه خود، سابقه انجام فعالیت هایی چون داوری مسابقات و تدریس روباتیک در سالهای متمادی را دارا است. وی که متخصص برنامه نویسی و طراحی مدارها و مسلط به نرم افزارهای مختلف است، تاکنون موفق به کسب مقام های برگزیده کشوری و بین المللی نیز گردیده است.


کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، از تمامی علاقه مندان در حوزه روباتیک دعوت می کند تا از این نمایشگاه جذاب و دیدنی بازدید به عمل آورند.
ساعت بازدید از نمایشگاه، 8صبح الی 8 شب می باشد و ورود برای عموم آزاد است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا